måndag 24 november 2008

Måndag!

Hon är äntligen hemma våran underbara lilla skatt...
Resan ner gick bra om än jag kände mig som en fällkniv innan vi var framme, vi hade bestämt att hämta Lexie redan på lördag kväll då ville komma oss iväg tidigt då vädret skulle bli sämre under dagen...
Lexies uppfödare kom ut dit vi var och hade med sig 3 av Lexies syskon och mamma, inget kunde nog uppgå mot då vi fick se Lexie första gången..
Hon har verkligen lyckats beskriva henne helt rätt en brud med massor av bus men samtidigt väldigt "mammig" både jag och Rikard blev helt sålda då vi såg henne!
Jätte kul att samtidigt få se hennes syskon då vi kanske inte kommer se dem så mycket mer, jag hoppas verkligen att någon av dem hamnar hos någon som är utställnings intresserad så kanske man ses på nån utställning...

Väl tillbaka hos Rikards syster så for Lexie runt som en tok inte alls brydd över att ha blivit ensam kvar, hon sökte sig direkt till oss och låg senare och sov i knät tillsammans med oss..
Natten gick otroligt bra hon sa inte ett knyst förrens klockan va halv åtta på morron helt otroligt..
Resan hem gick otroligt bra vi trodde att hon skulle hålla låda men ikke hon la sig snällt i buren för att sova..

Igår när vi kom hem började hon direkt leka med alla leksaker och alla ben, hon är otroligt energisk dom stunder hon är vaken :)
Imorse vaknade hon halv åtta och va kissnödig så då klev vi upp och gick ut i snö yran de är helt otroligt hon har inte kissat inne en gång ens hon sätter sig på en gång ute jag är så imponerad!

Ingen kan vara gladare än vi över våran lilla Lexie hon är allt vi har önskat oss!
Tack än en gång Veronica med familj som lät oss köpa Lexie och göra henne till en Norrlandsbrud,hon kommer ta alla här uppe med storm ;)

Bilder på henne kommer imorrn har inte orkat ladda in bilderna än, nu ska jag återgå till valp mys i soffan :)

kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh va mysigt! :) Jag känner igen det dära valpmyset! ;) Eddie sover i sin bur på natten & sedan efter vi varit ute på morgonen & gjort nr 1 & 2 springer han till soffan!Och där kryper vi ner jag, Anthon & han. Ibland katterna också!Det är morgon myset man längtar efter när man går & lägger sig!:) Vi har varit ute på en morgon promenad & busat i snön! :)

Va duktig hon är Lexie! Längtar tills det kommer bilder! :)

Kram på dig!