fredag 27 augusti 2010

kväll

Kvällen sprang iväg här hemma. Efter middan begav vi oss till mam pap för lite fika Nellie höll låda och spexade på precis som vanligt, när de dessutom finns fler att charma lägger hon in högre växeln. Väl hemma klädde jag och Lexie på oss för att gå ut och träna och Rikard och Nellie tog tag i att göra henne klar för sängen.
Vi begav oss ut i skogen för ett litet sök dock stötte vi på problem då vi klev rakt på ett rykande färskt älgspår, ni kan ju räkna ut vad som var mest intressant att spåra? Jag fick iaf tillbaka henne tack gode för att man har bra lydnad ibland, va inte sugen på att ha en hund till skogs i mörkret som kommer rätt fort.
Men efter att vi gått en bit lyckades Lexie spåra tre riktigt bra omgångar.
Väl hemma tränade vi lite lydnad och agility precis som igår fanns de rätt mycket energi i den lilla kroppen men hon skötte sig superbra och jag är otroligt nöjd.
Nu sover hon gott på soffan brevid mig helt slut.

Imorrn åker jag och mamma iväg en sväng de ska bli riktigt roligt så de är bäst att komma sig i säng för att ladda batterierna!


1 kommentar:

Malon sa...

Kul att se att ni mår bra Saknar er!

Kram systra di