lördag 16 oktober 2010

update

Nu är vi hemma igen, de va så förbaskat kallt inne i ridhuset man höll verkligen på att frysa ihjäl! Lexie skötte sig exemplariskt och domaren gillade henne skarpt, dock höll hon på hp då hon är i något högt hull. Jag är otroligt nöjd över kritiken men är lite arg på mig själv att jag inte kämpat ännu hårdare med att få ner henne i vikt efter månaderna i stillhet.
Kritiken löd
2 years old female today she is in to heavy shape. Exellent head and nice expression. good earset and god neck. Good angels in front and back. weak pasterns, good tailset. a thigt bite. movement is good but i see the weight in movement. Well presented.

De sista hon sa va att Lexie var en väldigt lovande hund och att hon önskade att få se oss i Findland när Lexie är lättare.
Så summa summarum jag kan inte vara mer än nöjd!

Nu har vi ätit lite lunch och Nellie ska sova jag tror även jag ska lägga mig på soffan om än jag hellre skulle vilja göra massa annat men lite vila skulle inte skada.



Inga kommentarer: