onsdag 27 oktober 2010

Onsdag

Idag är en sån där dag då inget flyter på smidigt. Rikard försov sig och sitter numera fastkörd mitt ute i ingenstans, tycker så synd om han tider flyger iväg och han blir sen. De sista dom behöver idag men inte mycket att göra nåt åt!

Jag och Nellie har haft en lugn morgon efter en bökig natt, vi har gjort kaninerna och upptäckt att en hona är skendräktig och har bäddat ett superfint bo i sin bur. Tyvärr blir de ju inga ungar ett litet sting av besvikelse då de hade varit supermysigt med kaninbäbisar men de är fel tid på året. De ska bli så kul till våren då alla honor ska få ungar. Kanske parar jag någon lite tidigare och tar in dom i snickarboden de skulle faktiskt fungera.
Lexie går fortfarande kopplad och beter sig som en hund helt utan lydnad lite bökigt är de då man har grannar som har hanhund. Kanske borde man hägna gården ändå speciellt om man ska ha valpar och fler hundar. Men de är ju bara då hon löper som de är så här bökigt annars håller hon sig oftast snällt på gården.

Nu sover Nellie och när hon vaknar ska vi klä på oss igen och gå ut på en liten prommis jag försöker låta henne gå de hon vill. Dels blir vagnen mycket lättare och Nellie har mycket roligare. Hon fullkomligen älskar att gå själv ute.

Jag ska passa på att vila en stund jag också de behövs för både kropp och knopp!


Inga kommentarer: