söndag 18 oktober 2009

söndag

Jag väntar och väntar på snön men inga flingor vill falla från himlen, men kanske borde man vara glad över de man brukar ändå vara less på vintern bara efter några månader.
Men fortfarande är de otroligt mysigt då de är vitt på backen och de knarrar under fötterna.

Natten har varit lugn och skön jag var helt slut efter dagen och somnade i soffan innan Rikard körde mig i säng och där somnade jag lika fort, så både jag och Nellie har fått många timmars sömn vilket är ovanligt men ack så skönt.
Morgonen blev smått kaotisk detta på grund av att vissa människor har otroligt svårt att bete sig,som vanligt eldade jag upp mig och kunde med lätthet ha konfronterat människan men vad tjänar de till när man inte lärt sig trots att man passerat 50 med råge?
Efter att ha pratat om detta länge och väl begav sig jag och mamma ut på en riktig långprommis med hundarna och Nellie, de va faktiskt riktigt kyligt men skönt.
Pappa och Rikard var hemma och gjorde de sista med veden så skönt att de är bort gjort nu en avklarad prick på min att göra lista.

På eftermiddan åkte vi in till stan och handlade och hyrde 3 Johan falk filmer längtar redan tills dom ska ses, så ikväll blir de film maraton.
Men först ska vi upp till mamma och pappa och äta middag älgstek ska tydligen stå på bordet, de kurrar redan i magen :)

Ha en underbar söndag!

1 kommentar:

Frida sa...

Vad tyckte ni om Johan Falk? Vet ju inte hur många ni hunnit se ännu, men :)
Skönt att ni fått sova så bra, väl behövligt!

Ringer dig i em!
Kram