tisdag 13 oktober 2009

Onsdag

När jag klev upp imorse stog tempen på -6,0 helt otroligt vad kallt de är ute nu, man fick lite hurven då jag gick ut och hämtade ved.
Vi gjorde morgon klockan halv sex när jag klev upp vid halv sju tyckte Nellie att de var dags att sova igen men då va ju jag redan uppe så jag fick roa mig själv och självklart sover hon fortfarande.
Men då har ju jag hunnit med att göra massor, städa, dammsuga, koka flaskor och göra mig själv i ordning de är riktigt skönt att hinna göra bort de mesta på morgonsidan.
Snart är de dags för prommis bara vänta på att lillgumman vaknar innan jag kan ge henne mat och klä på henne för en härlig promenad i de fina vädret, de gäller bara att klä på sig ordentligt.

Lykkis första natt gick otroligt bra hon har sovit hela tiden, nu försöker Reidar leka på alla de sätt och vis med våran lilla kaxfröken som redan har bestämt att här hemma bestämmer hon och ingen annan.
Har nog aldrig mött en kattunge med så mycket självförtroende de ska bli roligt att se vad de blir av henne.

Jag sitter nu och försöker se hur de funkar med lösenordskyddat de verkar inte vara så krångligt, vill ju att de ska vara relativt enkelt att komma sig in för er som vill läsa.
Känns otroligt skönt att från och med imorgon bitti kan jag skriva vad jag vill utan att behöva tänka lika mycket, kanske hittar jag tillbaka till blogglusten som sista veckan varit som bortblåst.
Har lite bilder jag vill lägga ut men jag väntar med det tills den är skyddad!

Kram på er

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men neej, då måste vi ju få lösenordet eller hur det fungerar? Läser ju din Blogg nästan varje dag!!(skämmes som inte kommenterar oftare ;))
Ida- med nakenfisarna Maja och Harriet- så vet du vem jag är ;)

Frida sa...

Det är ju bra att du lösenordsskyddar så slipper du dem som bara är nyfikna och inte bryr sig...
Men hur blir det för mig? Kommer man att få lösen eller? ;)
Allt bra annars?
Kram