måndag 9 juni 2008

Måndag

En riktigt trevlig sådan trots vädret, Pernilla ringde på morgonen och undrade om hon kunde komma förbi med mynta och självklart alltid lika trevligt med sällskap :)
Hon skulle iväg på strömpilen och jag va inte sen på att haka på, vet inte när jag sist tittade på kläder helt sjukt länge sen iaf!
Vi hade som vanligt väldigt trevligt på våran shopping runda och inte gick vi tomhänta hem heller, jag köpte en huvtröja på Vera Moda vilket va välbehövligt i min garderob.



På morgonen hade jag varit ute på långprommis med hundarna så Siri fick vara kvar hemma och vila medans vi åkte iväg, när vi sedan kommer hem och Siri ser Pernilla håller hon på att gå i taket hon blev så glad att de va knappt sant så roligt att se henne så glad. Tack för en jätte trevlig dag gumman de ska snart göras om :)

Nu har jag slängt in en maskin tvätt och satt mig med ett glas cola för att uppdatera här, sedan ska de hängas och strykas tvätt min absoluta favorit sysselsättning or not :) Ikväll blir de nog väldigt lugnt och skönt jag ska träna hundarna lite speciellt Vilda att springa i blött gräs då hon tycker att de är de äckligaste som finns. Siri ska få lydnads träna lite då hon verkligen lyser upp då vi ska ut och träna, hon vet precis vad som är på gång och skuttar av glädje..

Under våran promenad på morgonen fick vi vara med om en otäck grej som kunde slutat i total katastrof, en valp som var lös under promenaden med dennes husse såg en hund på andra sidan vägen och sprang rakt ut mot vägen mitt hjärta stannde.. Som tur var va bilförarna otroligt uppmärksamma och vi som stog runt hann skrika och som tur var började Siri skälla och valpen vände då om och lommade iväg mot vårat håll istället. Bilföraren som lyckades stanna en noslängd ifrån hunden såg lagomt skärrad ut likaså hundens husse. Man får sig en tankeställare en sån där gång, aldrig aldrig ha hundarna lös för nära en bilväg om man inte är 100 säker på att dom går vid din sida..

Nu ropar tvätten efter mig och snart middagen också :)

1 kommentar:

Carina A sa...

Så fin du är Frida =)....
Natti natti