lördag 7 juni 2008

Lördag

Så helg, just nu känns dock dagarna ett å desamma de enda som varierar är dom nattliga samtalen som faktiskt säger att folk är ute och dricker å ja då är de helg..
Men här hemma är allt som vanligt, mamma kom ner till stan och vi begav oss iväg på jakt efter persienn till sovrummet. Jag bor ju på bottenvåning och väldigt nära gångvägen så jag började känna att jag vill ha nått som täcker fönstret dels i insyns skydd men också slippa vakna och ha 100 grader i rummet.
Sagt och gjort, hem kom jag med en yber snygg rullgardin och ett par nya gardiner (tack mamma) du är bäst. Ni som känner mig vet att har jag köpt nåt ska de helst upp samma dag, å så blev de även denna gång. Planen va dock att åka på kinesträff först med tyvärr blev vädret allt för bra för att ha de ikke två kineserna i bilen i över en timme så vi fick hoppa över de idag, men till veckan laddar vi för lydnads träning.
Så istället satte frida igång projekt rullgardin som ganska snart visade sig vara ett ganska stort projekt men inget för svårt för att inte gå att lösa..
Efter många om och med och lånande av saker så satt den där till slut, vill dock till lägga att om jag inte läst den förbannade beskrivningen hade de gått så mycke enklare, en beskrivning är gjort för en karl så är de bara...
Men nu är både den och gardinerna upp och ingen är nöjdare än jag :)
Nu är de bara lite annat som ska göras i sovrummet innan de är klart, kan dock inte bestämma mig hur jag ska göra. Nja de lutar åt att måla om alltehop ja mena de är ju så fort gjort ;)

Efter middag tog jag med mig tjejerna och begav mig ut på ängarna för dagens race, Siri orkar fortfarande inte mycke men jag ser hur hon lyser upp när vi ska ut på upptåg och då bär jag henne hellre hem än att inte alls gå.
Så på den nya bannern är bilder från idag på mina sötsaker, till veckan ska de tas nya stå bilder på bägge tjejerna 1 års bilder och 13 veckors bilder..
Så länge jag har dessa två brudar i mitt liv har jag inget att fälla en tår över, jag älskar dom från botten av mitt hjärta och dom sviker mig aldrig vad mer kan man begära?

Nu ligger dom snällt och sussar brevid mig medans jag skriver och jag funderade ett tag på dammsugarn men de känns lite sent så de får bli en dusch istället :)

Imorrn har vi inte många planer, förutom sovmorgon i vårat underbara sovrum :)
Go natt gott folk

1 kommentar:

Katarina Nimrodsson sa...

Hej Gumman
Tack själv för idag en jätte trevlig stund med dina och mina hundar
Vilken fin banner du har gjort på sidan den blev verkligen fin
Längtar tills du skall komma hem och jojna oss ett tag med dina super mysiga tjejer så¨vi får sy lite roliga hundkläder och gå långpromis i skogen

kram Mamma och 3 busar