onsdag 21 juli 2010

eftermiddag

Vilken härlig dag de är otroligt kvavt och rätt varmt men riktigt skönt ändå. Vi har hunnit med en tur i skogen jag plockade lingonris och rönnbär till en krans och samtidigt passade vi på att roffa åt oss lite av de mogna blåbären, Nellie mumsade så hela hon va blå älskade lilla tjej.
Hon älskar allt som är frukt och bär men favoriten är ändå att få krypa i mormors jordgubbsland.
Vi tog oss en prommis med Lexie till vattnet hon fick sig en behövlig simtur (läs flera) hon är en riktigt bad djur och simmar gör hon som en fisk. Man skulle kunna tro att hon är en retriver en liten sådan.

Efter att Rikard for på jobbet insåg jag att kaninburarna va i behov av att rensas så vad gör man då Nellie inte vill sova jo man styr in henne i kaninhuset. Medans hon pillrade på med några russin kunde jag rensa i lugn och ro. Efter ett tag blev hon allt för ivrig för att ingen av kaninerna kom ut vilket hon är van vid så då satt jag snälle herr thor i hennes vagn då va allt löst.
Hon är så otroligt snäll att ha med överallt de är sällan hon gnäller över att hon sitter i vagnen medans jag grejar, så länge hon får vara med är hon supernöjd.

Nu verkar regnet komma kanske blir luften lite lättare att andas då!



Inga kommentarer: