tisdag 20 maj 2008

20 Maj


Tisdag, å nu är jag förbannat less på detta väder att vakna upp till de här är inte ens roligt! Tycker synd om Nina och co som är ute hela dagarna, du är duktig gumman!
Men till helgen såg de ut att bli bättre väder och de får vi hoppas håller i sig så vi får fint väder då vi ska grilla och vara ute..

Jag ska ju gräva upp mina döda buskar i min rabatt i veckan och håller nu på att kika på vad jag ska ha där, har iaf bestämt att ha lavendel längst fram och något gräs bakom. Men är även sugen på att ha några högre blommande perenner bakom jag hoppas de ska bli fint!

Ska även sätta lite kryddor i min andra bänk, så de blir att köpa så jag kan dela av den rabatten! Längtar så in i norden tills man kan börja sätta ut riktiga sommar blommor och få riktigt fint!
Trivs verkligen kanon där jag bor nu, om än jag helst av allt skulle vilja bo i hus! Men några år till så är jag nog där..
Va ju planerat viltspår idag men dom planerna gick i stöpet direkt på morgonen då de regnar så vi får snällt hålla oss till vanliga skogspromenader träning och kanske lite godis sök!
Vad vore jag utan mina hundar? ingenting de är dom som får mig att orka kliva upp dom där dagarna då kroppen inte orkar mer, de är dom som torkar mina tårar då dom aldrig vill sluta falla.. Jag ser på dom och de värker i hjärtat, jag skulle aldrig klara av att förlora nån av er ni är fast i mitt hjärta!

Nu är de dags att springa ut med lillgumman igen för pinkning, hon är så duktig händer knappt någon olycka inne! Jag är stolt över henne!

Ha en bra dag!

Inga kommentarer: