tisdag 17 januari 2012

Veckans planer

Tänker en gång i veckan skriva ett inlägg i bloggen om endast hundarna, våra mål och framgångar. Jag hoppas att de här ska tränings sporra mig och driva mig ett steg frammåt, kanske är de lättare att se de objektivt.
Man kör fast emellanåt när man står där varje dag och tränar och inte har skrivt ner mål, jag prövar så här och hoppas på att de ska ge energi!

Rocky
Veckans träning går extremt mycket ut på passivitet då vi har hundarna åtskiljda, en bra träning som kommer gratis.
Uställning-varje dag upp på bordet och träna visitation och tandvisning.
Fotgåendet ska fortsätta tränas, framförallt positionen han går fint brevid men att sätta sig rätt är svårare.
Sitt och Ligg stanna kvar.

Mål:
Tyst under kortare stunder helt ensam
Accepterar visitation och tandvisning står helt stilla på bordet.
Sitter vid sidan och söker självmant upp vänster sida.
Sitt och ligg stanna kvar 20 sek.

Lexie
Vi tar de lugnt nu när hon löper och kör endast repetitioner inga nyinlärningar.

Mål:
Befästa apporten
Läggande under gång i stort sett färdigt moment
Ligg stanna kvar 2 min

Sen blir de precis som vanligt promenader och massor massor med mys :D

Inga kommentarer: