tisdag 11 januari 2011

Tisdag

vi funderade på storhandling idag men de vette rackarn om vi inte väntar med de tills imorrn min kropp är inte i form och tiden tickar iväg. Vi får klara oss på de vi har en dag till.
Idag är en riktigt fin dag ute inte så kallt solen är på väg upp en riktigt härlig vintermorgon.

Läste aftonbladet igår och stannade av på en artikel efter att jag läst så kändes de som att jag kokade vars går gränsen för vad man faktiskt får göra för att få bra tv?
Svt har skapat en ny serie hund i familjen, de handlar om familjer som vill skaffa hund men inte vet vilken typ av hund man ska ha. Dessa familjer får ta hem 6 st hitte hundar, hundar som gått igenom tragiska livsöden sen får dom i slutändan välja en och skicka hem 5 andra. Detta är helt sjukt fruktansvärt verkligen själva iden är väl bra men de finns bra mycket bättre sätt att hjälpa familjer med vad dom ska ha för typ av hund. Jag tror att svt hade en förhoppning om att folk skulle tycka att dom gjorde en bra sak när dom skaffade hem åt ett antal hemlösa hundar, de dom missade är all stress de hundarna utsätts för de flesta av dom för att sen återgå till hundhemmet igen.
Jag angegerar mig starkt i sånna här saker satt mig direkt och började luska svt svarar kritiken med att de är ju ungefär så här de går till då folk skaffar hund. Jag skulle vilja se den seriösa uppfödaren som lånar ut en valp för att familjen ska få se om de fungerar, aldrig. Dessa personer vet precis vad de innebär för en hund/valp att byta familj de är en stor omställning och massor med stress.
Gå in på länken nedan och skriv på namninsamlingen så kanske vi kan lyckas stoppa detta program!
Namninsamling

Nu har jag fått skriva av mig skönt nu ska jag bege mig mot lillgummans rum och dricka te, ja de är hennes nya grej att laga mat på spisen och bjuda oss alla på :)

Inga kommentarer: