måndag 10 januari 2011

Måndag

De blev lite av en sjukstuga här igår Rikard va ordentligt dålig på de fick Nellie en ordentlig allergisk reaktion både feber och mage ur form. Så de blev mestadels soffan och mys igår man behöver sånna dagar också minsann.

Idag verkar alla må bättre så skönt jag hoppas verkligen att vi får vara friska ett tag nu. Tror vi ska bege oss ut i snön helt otroligt vad mycket snö de har kommit och de fortsätter vräka ner, snart blir vi nog insnöade. Jag ska försöka greja hos kaninerna en stund skönt att dom är under tak då kan man greja utan att bli genomblöt av snön. Men ännu bättre lär de ju bli om planen skrider till verket och jag flyttar in dom i snickarboden så härligt med lite värme.

Annars ska jag ta tag i huset idag de behöver städas tur jag har Nellie och Rikard som är duktiga på att hjälpa till. Nellie älskar att hjälpa till både med tvätt och diskmaskin perfekt då jag har svårast med de, de lär väl komma tider då hon inte vill hjälpa till alls så de är bäst att njuta.

Ha en bra dag!


Inga kommentarer: