måndag 19 december 2011

Tisdag

Igår va en riktigt tung dag, tråkiga besked som sitter som en kniv i hjärtat. De är fruktansvärt att se någon som står en nära lida, och inse att jag inte kan ta personens smärta hur mycket jag än vill. Jag kan bara stå här trösta och finnas till, men i den här situationen känns de så litet som sagt jag önskar jag kunde göra så mycket mer..

Sen blev en kanin sjuk igår andra kaninen på två månader, så nu ska jag oroa mig för de också. Springer ut och in för att kolla åt vilket håll de går, tur kaninvärlden på de viset är fantastisk folk ställer upp ringer och försöker hjälpa!
Förmodligen klarar jag inte den här honan, nu är de bara att hålla tummarna att de inte är något smittsamt. Vill inte tänka på vad som händer om de drabbar hela min besättning, att börja om på ruta ett känns inte alls roligt.

Nellie har som vanligt sovit som en kratta vi har varit vakna sen klockan 01, senare idag blir de en tur till stan för att fixa dom två sista klapparna eller ja en ska bytas och en inhandlas. Har dock bra koll på vad som ska handlas så de ska nog gå bra. Hade varit skönt att få sova och känna sig lite utvilad innan men man kan inte få allt..

Kanske skulle sminka sig så kanske man vaknar till liv!

Inga kommentarer: