lördag 31 december 2011

Nyårsafton

Jag brukar alltid ge mig på en års resume på bloggen, en påminnelse om allt som hänt under året som gått. I år finns varken ork eller tid tid någon längre uppdatering med bilder och dylikt, men en kort version i skrift form får vi ta oss tid till..

Årets första månad, Nellie fortsätter sova dåligt vi gör en hel del läkarbesök utan att vi igentligen blir så mycket klokare, tur att vi då inte visste att vi fortfarande ett år senare står på samma ruta.
Vi får tillbaka Lexies provresultat och vi kunde gå ut med att vi hade en helt fri hund, allt U.A en stor målstolpe och en enorm glädje.

Februari, Ett fantastiskt bröllop går av stapeln nämligen min svägerskas. Evelin & Henrik gifter sig, jag och Rikard går i brudfölje. En underbar dag, vacker fantastisk ja allt man kan tänka sig. Nellie är bort två dagar för första gången i sitt liv, så klart klarar både Nellie och Mormor & Morfar de galant.
Vi planerar inför Lexies löp och parning, hane är utsedd och nu är de bara att vänta.

Mars Älskade sambo och Pappa fyller år de firar vi såklart, dock inte på de sätt som planerat en dag på akuten. Nellie har fått öroninflammation med rören i, ja ja efter penicillin va hon frisk igen.
Vi städar ur och fixar inför valpar, tur vi inte visste hur den historien skulle sluta.

April. De här blir öroninflammationernas månad, Nellie behandlas 3 ggr för öroninflammation och fyra besök senare så verkar öronen torra iaf. Sömnen är densamma som tidigare, läkarna försöker men kommer sig inte frammåt. Vi går i skift för att orka med, hur den lilla orkar de är bara en gåta.
Även Norrland får fantastiskt väder vi njuter av vår nya altan och är ute så mycket som de bara är möjligt.

Maj som vi har väntat Lexie börjar löpa, parningsdax! Vi får till bra parningar på dygn 12,13 och 14 med 10-20 min hängningar. Nu är de den eviga väntan kvar.
Vi njuter av de underbara vädret, våren är här!
Nellie får börja inhalera, misstänkt astma då hennes ork inte är som den ska. Den fungerar bra trots de misstänker vi hela tiden pollenallergi.

Juni Jag är säker på att vår skatt är dräktig men gissar på två valpar, äntligen ska min första egenuppfödda kull födas.
Nellie vinner cirkusbiljetter och vi åker på cirkus med mormor, stackars liten är dyng allergisk men älskar hela grejen med cirkus. Vi njuter av vädret av vår älskade syster/moster med familj som flyttat in med sin husvagn till mamma och pappa, fantastiskt!

Juli en månad som alltid kommer sitta fast i mitt huvud, min första kull föds inte alls som tänkt. Tre valpar föds alla i dåligt skick, två lyckas vi få liv i. Lilla Tingla och Rocky, Tingla blir dock fort dålig min älskade lilla tik, framtiden till min kennel. Hon dör två dygn gammal trots all tid. Lexie mår inte bra hon söker valparna som är borta, piper gnäller och går runt.
En vecka senare lugnar sig allt, lättnad!

Augusti Vi solar, badar och njuter ännu tillsammans med systers familj dom känns som en del av oss som om dom alltid ska finnas där. Rocky växer och frodas Rikard bestämmer att han ska stanna, Frida ska bli med hanhund hur de ska detta sluta? Dock måste även jag erkänna att han ser lovande ut, de blev bara en valp men en helt fantastisk sådan.
Vi besöker Lycksele djurpark med bästa N&D, en härlig dag som kommer göras om!
Nellie sätts på sockerfrikost, en helt otroligt skillnad märks snabbt. Nellie konstateras socker allergisk en av ett fåtal i Sverige.
Lilla tjejen fyller dessutom 2 år, hon är en stor tjej! Vi firar stort, en dag att minnas.

September Vi sätter igång Lexie för att få henne i trim, hon är mer tränings sugen än någonsin och vi är ett riktigt bra team. Hösten är här på riktig vi njuter inte, sommaren är saknad. Syster med familj är tillbaka i Bjästa, de känns tomt och faktiskt lite ensamt.
Rocky besiktas och ögonlyses, U.A med kommentaren mycket lovande valp. Jag känner mig stolt och upprymd.
Nellie äter sockfritt och helt plötsligt är hennes magbesvär borta, lycka är ordet!

Oktober ett riktigt bakslag, vi tar Rocky till veterinären med ett slående resultat nervskador. 6 mån sen blir de strömsholm, ett mirakel krävs för att han ska bli bättre. Så många tårar, så orättvist. Jag vacklar i mitt hunderi ska jag lägga av? byta ras? min stötte pelare i livet säger åt oss att avvakta mirakel har skett. Rocky utvecklas och blir finare och finare, han är en gud att träna allt känns då ännu mer orättvist. Jag anmäler honom iaf till en utställning, tillsammans grejar vi allt.
På Nellie fronten händer de grejer för var dag, jag förundras över hur mycket ord hon lär sig de är en fröjd trots trotsålder och andra spännande saker.

November Här försvinner min blogglust totalt, kanske har sista året tagit ut sin rätt?
Rocky ställs ut med fantastisk kritik och resultat 4 månader och 1 dag gammal blir han BIR valp och BIG 3a mot 12 andra valpar som var äldre än honom, jag går på moln. Miraklet har skett pojken har ordnat till sitt ben. Ingen kan vara lyckligare, äntligen kan vi börja planera.

December årets sista månad, så mycket har hänt på dessa månader så många känslor och tankar. Vi planerar inför parning till våren, utställningar och allt annat spännande. Men vi inser också att vi står stilla med Nellies sömn, jag är besviken över hur stor del de är av vårat liv vare sig vi vill de eller inte. Samtidigt är jag så tacksam över den fina tjej som trots alldelens för lite sömn är så glad och lätthanterlig.
Vi har en fantastisk tjej, som på alla de sätt förgyller vårt liv, vi har två hundar som vi älskar över allt annat och framförallt har jag en fantastisk sambo som finns där alltid, alltid.
Inte att glömma våra fantastiska vänner som vi uppskattar högt, ni är ovärderliga.
Mormor & Morfar världens bästa, för er finns inga ord!

Nu lämnar vi 2011 bakom oss och ser fram emot 2012, ett år vi förhoppningsvis aldrig glömmer!

Jag önskar er alla ett gott nytt år!

Inga kommentarer: