torsdag 8 mars 2012

Torsdag

Den här veckan har sprungit iväg tyckte nyss de var måndag.

Igår hade jag en trevlig kväll, naglar och massor av hundprat. Så härligt att bara få surra bort flera timmar på de jag älskar mest, hundar.

Rocky visade dock en sida som gjorde mig lite tveksam, han har alltid varit översvällande glad i människor och inte alls tillbaka dragen. Men igår så va han ordentligt tveksam efter ett långt tag gav han med sig men de tog verkligen tid.
Efter ett samtal med en god vän så fick jag en hel del tips som jag tror kommer hjälpa oss. De är så skönt att alltid ha ett proffs bara ett telefonsamtal bort, jag hoppas de är rätta metoden för att höja hans självförtroende.
Rocky är i en känslig period och jag anar att mycket av hans knepiga beteenden kommer från könsmognad. Han är trots allt min första hanhund och tillika vassaste hunden, de kommer bli en kämpig väg innan vi är i land men då vi väl är där är jag övertygad om att han kommer vara den bästa hunden jag ägt.
Han har en motor jag aldrig skådat och de är verkligen på gott och ont, de gäller att få honom att veta vars han ska lägga sin energi. Till stjärnorna fram och tillbaka, de är min Rocky de!

Snart är de dags att väcka stora älsklingen och då ska jag bege mig ut på långprommis i de inte allt för härliga blåsvädret. Sen blir de träning inför helgens utställning.

Ha en härlig dag :)

Inga kommentarer: