onsdag 7 september 2011

Torsdag

Igår va Rocky till vet, han besiktades och ögonlystes så skönt att allt gick bra och att han var U.A på allting. Veterinären gillade honom skarpt och hon tyckte att han var en av de finaste heeler valpar hon sett, jag sträcker på mig lite extra och känner mig stolt som uppfödare. Min lilla guldklimp.


Jag önskade mig en tik att behålla i den här kullen, de gick inte riktigt hela vägen men de är inget jag sörjer jag fick en fantastisk fin liten hane istället. Han har allt jag önskar hos en heeler och ett temprament som inte går av för hackor, vad framtiden har i kikaren för den gossen åsterstår att se men jag har stora förhoppningar.

Igår dog ett ryskt hockylag i en flygkrash, bland dessa fanns Sveriges målvakt Stefan Liv. Överallt på nyheterna snurrar hans karriär och hur mycket han har betytt för Sverige. Jag kan inte låta bli att känna att de är så mycket mer han är.

De finns två barn som inte längre har någon pappa, hans fru har mist sin livskamrat. De är någonting som aldrig går att ersätta som aldrig kommer tillbaka.
Jag hoppas att vi alla sänder en extra tanke till hans anhöriga, och inte bara kommer ihåg honom som en av Sveriges bästa hockey spelare.

Nu ska vi fika och se lite tv, sen hälla upp massor av vatten om ett par timmar är vi strömlösa så de är bäst att passa på att göra de som de behövs ström till!
Hoppas på att vädret blir bättre så vi kan vara ute ganska mycket, utan ström inne är ingen höjdare!

Inga kommentarer: