tisdag 11 oktober 2011

Tisdag

Hösten är nu här på allvar de är kallt ute och de gäller att klä på sig när man beger sig ut. Samtidigt är de riktigt mysigt vi har höst städat ute och jag har börjat med mys stämningen kring bron en krans pryder dörren och lite annat pyssel är på gång.
Idag orkar dock inte kroppen soffläge är de som gäller, tur att de är en ny dag imorrn.

Jag har ju börjat med en advents kalender till Nellie som jag pysslar på med, nu kommer funderationerna på om vad som ska vara i den åh så mysigt de ska bli att börja hitta små grejer.

Hur går de med Rocky nu då? Ja vi håller hoppet uppe om än de är motigt vissa dagar, han orkar inte som alla andra han ser iaf sina begränsningar. Vi kämpar på med rumsrenheten där de känns som att allt är emot oss, ni som känner mig väl vet att mina hundar är rumsrena väldigt tidigt men på Rocky går jag bet. De verkar inte klicka för honom riktigt.
Vi sjukgymnast tränar för att han ska få mer bakbenskontroll jag hoppas verkligen de ska ge resultat.
Han är en helt fantastisk individ som jag tror hade kunnat ta mig till månen och tillbaka. Han är social och frammåt, han älskar livet och allt vad de innehåller. Han har så många fina kvaliteer, jag hoppas verkligen inte att de här sätter några större käppar i våra hjul.
Men jag inser också att de måste ske ett mirakel om han ska vara bättre om två månader...

Nu ska jag och Nellie mysa ner oss i soffan och se på Pippi, favoriten just nu!

1 kommentar:

Anonym sa...

Mirakel kan hända Frida!

/Lisa V