måndag 3 oktober 2011

ni är trogna

Ni är en skara som är mig trogen, ni följer mig trots att min blogganda ligger på botten! Ni är fantastiska.

Vi har haft ett par tunga dagar här hemma.
Vi åkte in med Rocky till vet i fredags då vi uppmärksammat att han släpar ett ben lite och är väldigt vinglig på bakändan.
Två veterinärer tittade på honom och gjorde massor med undersökningar, man hoppas att han bara är extremt seg i utveckligen dock märkligt då de bara är på ett ben.
Men de finns en risk att de handlar om en neurologisk skada sedan födseln. Nu tränar vi honom med sjukgymnastik varje dag och han ska få börja simma nån dag i veckan, vi hoppas att de ska göra honom bättre.
Om 3 månader ska han in igen är de då ingen förbättring skickar dom oss vidare till strömsholm där dom har helt andra möjligheter att utreda honom.
Just nu kan vi inte göra mer än att hoppas att de för allt i världen bara är en sen liten pojke, som kommer vara som vilken 6 månaders unghund som helst om 3 månader.
Han lider absolut inte av de, han har inte ont och de är de viktigaste för oss.

De är underbara höst dagar nu jag hoppas de håller i sig, vi passar på att vara ute och pyssla medans de går.

Nu dags att börja med middag tacogratäng står på menyn :)

2 kommentarer:

Frida sa...

usch vad jobbigt med bekymmer, hoppas det är något som växer bort! Håller tummar och tår!

Kram

Anonym sa...

Du vet jag tänker på er och håller alla tummar och tår att han bara är sen. Kram Carina A