lördag 20 mars 2010

Underbara dag

Vi har haft en fantastisk dag en av de bästa på länge måste jag medge. Vi började dagen vid tio vi hann precis till insläppet klockan elva på loppisen och vilka fynd vi gjorde, jag hittade 4 leksaker till Nellie superfina och till ett fantastiskt pris. Jag hittade både en jacka och ett par skor inget av de var knappt använt och passade perfekt till mig. Hittade även en betongjutar skål som jag ska göra de kommer bli så super snyggt längtar verkligen tills jag får börja gjuta i vår.
Efter alla fynd på loppisen åkte vi ner till stan och fortsatte våran dag där blev de mindre fynd men de som skulle med hem hittades iaf. Jag försökte jaga gröt till Nellie utan större framgång jag får helt enkelt göra egen mjölkfri gröt de kan ju bli spännande, men då slipper vi iaf mögel som de tydligen är i den köpta.
Om än vi oftast knappt tänker på att Nellie är mjölkallergisk så just i sådana här situationer är de bökigt de finns i stort sett bara en gröt sort och när något händer med den så står vi med skägget i brevlådan.

Nu är de dags att börja städa och fixa smörgåstårta de är verkligen full fart den här helgen, men de är roligt. Dagen idag kommer jag glädjas åt länge!

Dags att sätta igång

Kramar

1 kommentar:

Helena sa...

Det går ypperligt att tex göra mannagrynsgröt på Alpro mjölk eller Oatly mjölk:)men man får som ta tycker jag lite mindre gryn för det blir lite mer kompakt så man får ta lite er på känn och se på konsistensen och kanske inte efter vad det stå på paktet ..havregrynsgröt går ju också att göra..går ju att mixa havregrynen mindre ..