söndag 13 maj 2012

Det är Vår!

Och med våren kommer tiden med att vara ute, med andra ord ingen tid över till datorn. Men här hemma flyter allt på Nellie växer och utvecklas för var dag, jag njuter av varje dag hon har alltid något på gång. En underbar liten individ som alltid har nära till skratt.

Hundarna älskar att snön börjar försvinna likaså jag, vi påtar i rabatterna och bara njuter av alla krokusar och dylikt som börjar dyka upp. Årets första viltspår har också lagts, så roligt att starta igen.
Lydnaden rullar de också på med, Lexie är som alltid lika enkel de är jag i den kombon som har mer bekymmer. Rockan ja han är ju en sort för sig, träningsvillig av rang men än så länge väldigt splittrad.
Jag hoppas på att han är fri på patella och HD så vi kan börja dra och cykla lite grann.

Rikard jobbar tre dagar nu sen är han ledig en hel vecka, den veckan ska ägnas åt hundarna vi hoppas på en sväng ner till övik och besöka  öviks brukshundsklubb. De ser jag verkligen fram emot.
Sen ska jag och Nina försöka komma oss iväg på UBHK och lägga lite viltspår, super super kul :)

Nu är de dags för kvälls macka sen de sista med djuren innan sängen. God Natt!

Inga kommentarer: