måndag 16 april 2012

Summering av helgen

Vi har haft en fantastisk helg nere i Sundsvall, vi åkte ner på lördag morgon och började med en sväng på ikea. Några nya lampor och gardiner fick följa med hem, vi strosade på och kunde ta allt i min takt otroligt härligt.

Efter lunch begav vi oss till hotellet som var beläget mitt i stan riktigt fint. Rummet var över all förväntan speciellt med tanke på att vi hade med oss hundarna. Vi åt kvällsbuffe på hotellet den var riktigt bra, Emma gjorde oss sällskap också perfekt med samma hotell.
På kvällen hyrde vi film riktigt skönt att bara få vara, vi njöt i fulla drag.
Hundarna skötte sig helt exemplariskt jag är så imponerad av dem, dom anpassade sig snabbt efter den rätt höga ljudnivån från pubarna utanför, hundarna i rummet brevid. Dom hälsade på alla efter gatan som var intresserade av vad de var för ras vi hade, älskade hundar dom är fantastiska!

På söndagen blev de tidig uppstigning för avfärd mot utställningen, frukosten serverades tidigare då alla domare bodde på hotellet perfekt! Så vi hann med att få hotell frukost också.
Vi hade bara 5 min till utställningen de var riktigt skönt, vi var där i god tid och hann träna hundarna i ringen innan också.

Rocky tar ju allt som en lek likaså en utställning :P Han lyssnar fint och gör som jag säger men glömmer väldigt fort bort vad de var jag sa, de är underbart att se honom så full av liv. Trots massor av testosteronstinna hanar så gruffade han inte en gång han leker med allt och alla.
Domaren gav honom super fin kritik med Excellent dock utan ck, inte alls illa pinkat ynka 9 månader gammal. Är riktigt nöjd med honom.

Lexie är ju gammal i gamet och tar de hela med ro dock är inte inomhushallar hennes grej, men hon skötte sig exemplariskt. Hon är ju bara utställd 1 gång tidigare officiellt med en tvåa pga övervikt, vi hade inte några höga förväntningar på henne utan hoppades på ett excellent.
Jag blev så glad då skylten med Excellt och CK kom fram sen plockar hon även CERT och därefter BIM,  jag var så glad att de fanns inga gränser. De är så roligt!

Nu laddar vi om nästa utställning är ju i Piteå i slutet på maj längtar redan!


Inga kommentarer: