lördag 9 augusti 2008

Utställning


Och vilken underbar dag..
Vi började tidigt halv sex ringde klockan och en trött matte och en trött Vilda blev tvugna att stiga upp trots stora protester av bägge. Göra iordning fika välja kläder efter väderlek packa grejer ja allt detta tar tid. Vid 8 var vi så äntligen på väg till Vildas premiär utställning. Väntan blev lång men under tiden Vilade vilda snällt i knät eller i buren och skötte sig allmänt mer som en vuxen hund än som en valp. Jag blev förvånad över hennes sätt att hantera allt som hände runt henne hon tog allt med ro och med en viftande svans.


Väl igång blev de lite stressigt pga av tryckfel, som tur är har Vilda en ganska stressad matte så vi var iaf klara och redo att entra ringen. I fullt regn åska och blixtrar gjorde Vilda sin premiär och en premiär vi sent kommer glömma. Hon började med att sköta sig underbart fint både på bordet och på backen och utgå från ringen med topp kritik:

4,5 Månaders femenin tik m. vacker välmejslat huvud. utm front. Välutvecklad kropp för sin ålder. Mkt välvinklat bakställ. Korr kors och svans ansättning. Utm propotioner, fria typiska rörelser. Rör sig väl från alla håll. Utm helhet BIR HP



Redan där var jag mer än nöjd vad annars med denna showkanon till hund trots vädret. Så in i BIR och BIM och där lyckas vi knipa BIR:et ett glädje skutt av matte och en köttbullsätande hund åtegick vi till stolarna vid sidan om ringen för att vänta ännu mer då på Gruppfinalen.

jag började faktiskt vara lite nervös hur skulle vi stå oss i Gruppen? mycket fina hundar och flera mycket äldre än min lilla skatt. Men hör och häpna vi springer hem BIG1 och jag är om möjligt ännu gladare min tappra hejarklack vid ringen jublar för fulla muggar och vilda showar ännu mer!


Vi var nu klara för BIS final där vi blev avtackade som nummer 8 vilket jag är mycket mycket mer än nöjd med, på hennes första utställning kommer hon sig ända dit jag har ännu inte smält allt jag är så otroligt glad. Vilda är allt jag någonsin drömt om hon är allt jag vill ha, tillsammans klarar vi allt! Tack Carina och Stefan för förtroendet att få ha Vilda och visa henne i ringarna jag är stolt att ha en Blue Wing´s i snöret!

Vilda 4,5 mån HP BIR BIG1


Imorgon önskar vi lillasyster Smulan lycka till på sin premiär i Boliden, vi håller tummarna för er!

2 kommentarer:

Carina A sa...

Grattis grattis för 100:e gången =)...du vet väl Frida att det räcker inte med en fin hund för att komma så långt+ Det krävs en handler som lagt ner MÅNGA timmars träning och som har känslan för det hela!!! Ta åt dej!! Det är din förtjänst...och förstås Vildas också =).
Ja, Smulans premiär imorrn...hoppas såklart på ett HP men man vet aldrig första gången hon ska vistas bland andra hundar...bara det =).
I LOVE YOU!!
KRAM C

Carina A sa...

JAg tjuvar dina foton imorrn.../C